• Odpowiedź na interpelację
    Odpowiedź na interpelację

Interpelacja

Polecam artykuł w Dzienniku Wschodnim o likwidacji Biura Obsługi Klienta przez PGE Obrót SA.
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /468673530

Złożyłem w tej sprawie interpelację do Burmistrza, prosząc o podjęcie działań (wspólnie ze starostwem), aby mieszkańcy Łęcznej (i powiatu) nie musieli z każdą sprawą jechać aż na ul. Elektryczną w Lublinie. Jeśli nie ma przeszkód prawnych, to wydaje mi się, że można znaleźć w Łęcznej niewielkie pomieszczenie, w którym pracownik PGE podpisywałby umowy na dostawę energii elektrycznej lub rozpatrywał reklamacje. Nie musi on pracować przez cały dzień - wystarczyłby dwu-trzy godzinny dyżur dwa lub trzy razy w tygodniu. Takie ułatwienie na pewno doceniłyby osoby starsze lub zapracowane.

Poniżej treść interpelacji:

"
INTERPELACJA
w sprawie likwidacji Biura Obsługi Klienta PGE w Łęcznej

Szanowny Panie Burmistrzu,
mieszkańcy Łęcznej oraz Powiatu Łęczyńskiego zostali zaskoczeni niemiłą informacją dotycząca likwidacji przez spółkę PGE Obrót S.A Biura Obsługi Klienta mieszczącego się w Posterunku Energetycznym przy al. Jana Pawła II w Łęcznej. Spółka swój krok uzasadnia oszczędnościami, a w informacji przesłanej także Panu Burmistrzowi czytamy: „zgodnie z oczekiwaniami klientów, dążymy do takiej obsługi, która nie wymaga osobistego kontaktu z klientem. Szanując jego czas, oferujemy korzystanie z nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, takich jak kontakt telefoniczny, czy elektroniczny.”
Niestety fakty zdają się mówić co innego, a domniemane oszczędności (spółka PGE Obrót wynajmowała pomieszczenia od spółki PGE Dystrybucja) odbiją się na mieszkańcach Łęcznej oraz Powiatu Łęczyńskiego. Osobiście sprawdziłem, jak w praktyce wygląda to „korzystanie z nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych”.
Miasto Łęczna oraz okoliczne miejscowości dynamicznie rozwijają się. A teraz łęcznianin, który np. kupił mieszkanie lub wybudował dom i chce zawrzeć umowę na dostawę energii elektrycznej zmuszony jest pojechać do Biura Obsługi Klienta przy ul. Elektrycznej w Lublinie. Biuro to jest czynne w godzinach: poniedziałek 7.00-17.00, wtorek-piątek 7.00-14.30 (sic!). Co to oznacza? Aby załatwić jakąkolwiek sprawę związaną z umową, rachunkami lub reklamacją, konieczność zwolnienia się z pracy niemal na cały dzień. Teraz, oprócz załatwiania spraw urzędowych w Łęcznej, mieszkańcy zmuszeni będą załatwiać kolejną, tym razem w Lublinie.
Szanowny Panie Burmistrzu, zdaję sobie sprawę z faktu, że PGE jest spółką prawa handlowego i jako samorządowcy mamy niewielki wpływ na jej decyzje. Moim zdaniem należy jednak podjąć z jej przedstawicielami rozmowy w celu rozwiązania tego problemu tak, aby mieszkańcy mogli kwestie związane z umowami czy rachunkami mogli załatwić w Łęcznej.
Myślę, że warto aby Pan Burmistrz zwrócił się w tej sprawie do Starosty Łęczyńskiego, któremu także powinno zależeć na komforcie mieszkańców Powiatu. Być może dzięki współpracy samorządów obu szczebli uda się znaleźć dla spółki niewielkie pomieszczenie (za symboliczną opłatą w zasobie lokalowym gminy lub starostwa), w którym pracownik BOK spółki mógłby dyżurować, a nasi mieszkańcy nie byli narażeni na niepotrzebne i czasochłonne wyjazdy do Lublina.
"