Sesja nr 1

Wyciąg z protokołu I Sesji RM z dnia 1 grudnia 2010 r.


Pkt 9 Sprawy różne

(...)


Sebastian Pawlak – radny – Jeśli można, to chciałbym w tym punkcie poruszyć pewien temat. W związku z dzisiejszą publikacją w Dzienniku Wschodnim, gdzie przeczytaliśmy o tym, że być może remont drogi krajowej przedłuży się, chciałbym poprosić Pana Burmistrza o to, aby wystąpił do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wyjaśnienie tej kwestii.

Jednocześnie chciałbym zwrócić się do Pana Komendanta i do służb porządkowych o to, aby kategorycznie przestrzegać zakazu wjazdu samochodów ciężarowych na ulice Osiedla Samsonowicza, szczególnie na ul. S. Pawlak, ul. Staszica, ul. Górniczą. Pokażmy, że po prostu nie zgadzamy się na takie „ślimaczące się” inwestycje. Pan Burmistrz wydawał pieniądze na remont tych dróg nie po, aby nam je TIR-y rozjeżdżały. Jeżeli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest instytucją nieudolną i nie potrafi sobie poradzić z taką prostą inwestycją, to niech się teraz martwią Tirami.

Jest to mój wniosek do Panów Burmistrzów. Myślę, że takie zaniepokojenie Rady Miasta będzie jakimś sygnałem dla urzędników w Lublinie, że nie zgadzamy się na to.


Teodor Kosiarski – Burmistrz - Jesteśmy w bieżącym kontakcie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, chociażby z tego względu, że współfinansujemy tę inwestycję i również mamy podpisane umowy do realizacji do końca bieżącego roku. To nam nastręcza pewnych problemów, jeśli chodzi o zamknięcie roku budżetowego 2010.

W dniu wczorajszym byłem w kontakcie z dyrektorem ds. inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W tej chwili toczą się rozmowy pomiędzy wykonawcą, czyli firmą Strabag a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych, jakie będą dalsze konsekwencje obecnego stanu rzeczy. Być może, może dojść nawet do zerwania kontraktu i ponowienia procedury przetargowej, czyli rozpoczęcie robót nie wcześniej, niż w miesiącach wiosennych, tj. kwiecień – maj i kontynuowanie tych robót. Nie mniej jednak, kategorycznie przedstawiliśmy nasze stanowisko, że jeżeli ul. Jana Pawła II byłaby przejezdna przynajmniej w tym stopniu, jak jest na dzień dzisiejszy, to ruch na linii wschód – zachód jest w miarę drożny. Natomiast bezwzględnie domagamy się udrożnienia kierunku Ludwin – Milejów, czyli otwarcia skrzyżowania ul. Krasnystawskiej z ul. Jana Pawła II. Z ulicą Targową jest mniejszy problem, ponieważ tam kumuluje się ruch lokalny. Najgorszym mankamentem są samochody poruszające się na linii północ – południe. Mamy zapewnienie, że ten ruch będzie przywrócony.


Sebastian Pawlak – radny - Panie Burmistrzu chcemy Pana wesprzeć; jeśli będzie taka konieczność proponuję, aby Rada Miasta wyraziła swoje stanowisko w tej kwestii i aby Pan miał za sobą mieszkańców, czyli nas jako przedstawicieli mieszkańców.

Proszę Pana Komendanta, aby odniósł się do mojego postulatu.


Paweł Bakiera – Komendant Straży Miejskiej w Łęcznej - Z uwagi na brak unormowań prawnych, dających możliwość Straży Miejskiej podejmowania czynności wobec kierujących pojazdami ciężarowymi, od początku ustanowienia objazdów ściśle współpracujemy z Policją. My jako Straż Miejska nie możemy zatrzymać pojazdu w ruchu, ani też łamiących ograniczenia tonażowe.

Nie mniej jednak bardzo proszę szczególnie Komisję Bezpieczeństwa, Ładu i Porządku Publicznego o wsparcie naszych działań - mimo dobrej współpracy z Policją i podejmowania działań na bieżąco - i wyrażenie swojego zdania i przesłanie odpowiedniego dokumentu do Komendy Powiatowej Policji.


Krystyna Borkowska – Przewodniczący Rady Miejskiej - Myślę, że takie wsparcie (wniosek) Rady Miejskiej może być wystosowane, nie ma problemu.


Krzysztof Mężyński – Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa, Ładu i Porządku Publicznego - Nawiążemy kontakt z Komendą Powiatową Policji w Łęcznej i spróbujemy wesprzeć działania Straży Miejskiej w tym zakresie.

(...)